گزارش، اقدامات ترکیه برای مقابله با کرونا

به گزارش مجله آزمون اول، بر اساس آمار رسمی اعلام شده از سوی مقامات بهداشتی ترکیه، تا کنون 30 نفر از شهروندان این کشور به خاطر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده اند.

گزارش، اقدامات ترکیه برای مقابله با کرونا

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، شیوع ویروس کرونا در کشور ترکیه به یک بحران جدی تبدیل شده و رسانه ها و افکار عمومی این کشور به طور مداوم اخبار مربوط به مقابله با ویروس را پیگیری می نمایند.

فخرالدین کوجا وزیر بهداشت ترکیه بامداد امروز آخرین آمار مربوط به ابتلا به کرونا را با رسانه ها در میان گذاشت. بر اساس آمار رسمی اعلام شده از سوی مقامات بهداشتی ترکیه، تا کنون 30 نفر از شهروندان این کشور به خاطر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده اند.

فخرالدین آلتون، رئیس بخش اطلاع رسانی نهاد ریاست جمهوری ترکیه اعلام نموده که مردم و رسانه ها باید مراقب باشند که اطلاعات مربوط به مقابله با کرونا را فقط از اکانت اصلی توییتر وزیر بهداشت دریافت نمایند و به اکانتهای تقلبی که به نام وزیر بهداشت باز شده، اعتنا ننمایند.

در خانه بمانید

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه از مردم کشورش خواست در خانه هایشان بمانند و از منزل بیرون نیایند. چرا که این هفته برای ترکیه می تواند زمان پیک یا اوج شیوع و ابتلا باشد.

در همین حال بر اساس قوانین اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، تصمیم گرفته شده که تردد در خیابانها و معابر عمومی برای سالمندان بالای 65 سال به طور کامل ممنوع گردد. اما امروز روزنامه های جمهوریت، ینی چاغ و چند روزنامه دیگر در گزارشهای تصویری خود به این نکته اشاره کردند که تعداد قابل توجهی از سالمندان، این موضوع را جدی نگرفته و در خیابانها قدم میزنند که می تواند خطر را چند برابر کند. به همین خاطر وزارت بهداشت برای این افراد جزای نقدی در نظر گرفته است.

شبکه ای برای آموزش از راه دور

تی.آر.تی، مجموعه رسانه دولتی تلویزیونی و رادیویی ترکیه، یک کانال تلویزیونی جدید احداث نموده و آن را به آموزش از راه دور مدارس اختصاص داد.

نام این شبکه TRT-EBA است و فرکانس ماهواره ای و اطلاعات مربوط به دریافت شبکه در اختیار مردم گذاشته شده است. گروه مشترکی از سوی وزارت آموزش ملی ترکیه و شبکه تلویزیونی مزبور، فعالیت ها و برنامه های آموزشی آن را مشخص می نمایند.

آموزش از راه دور برای دانش آموزان کلیه مقاطع تحصیلی ترکیه از امروز به شکل رسمی در این شبکه تلویزیونی شروع می گردد. اما بعضی از روزنامه های ترکیه از این موضوع انتقاد نموده اند که با وجود تعطیلی مدارس، هزینه سرویس ایاب و ذهاب دانش آموزان، همچنان از خانوادهها دریافت می گردد.

شایان ذکر است با توجه به این که در ترکیه، بنزین با گرانترین قیمت دنیای به فروش می رسد، هزینه ایاب و ذهاب سرویس مدارس، برای مردم این کشور، یک هزینه سنگین و قابل توجه است.

ترکیه و تجربه چین

چین به عنوان پرجمعیت ترین کشور دنیا توانست مدیریت بحران کرونا را در دست بگیرد و میزان ابتلا به این بیماری را به صفر برساند.

به همین خاطر پیروزی درخشان مقامات چینی و مردم این کشور در مبارزه با ویروس، مورد توجه همه کشورها قرار گرفته است و رسانه های ترکیه نیز به این موضوع بها دادند.

امروز دو روزنامه چاپ آنکارا یعنی جمهوریت و آیدنلک، در چند گزارش و مصاحبه با کسب اطلاعات از کارشناسان و دیپلمات های چینی، کوشش کردند تا تجربه چین در مقابله با ویروس کرونا را منتقل نمایند.

آن چه در هر دو گزارش به شکل مشترک به آن اشاره شده، این است که مقامات چینی در مبارزه با ویروس کرونا اصل سازماندهی ملی و هماهنگی را به عنوان موضوع اساسی و حیاتی در نظر گرفته اند.

حمایت از پرسنل بهداشت و سلامت

کمپین ملی حمایت از پرسنل بهداشت و سلامت به شکل انتشار ویدیوی تشویق و دست زدن، مورد توجه مردم قرار گرفته و رئیس جمهور ترکیه نیز به اتفاق همسرش در بالکن یکی از اتاقهای کاخ ریاست جمهوری، برای تشکر از زحمات پرسنل بهداشت، دست زده و ویدیوی آن را منتشر کردند. اما روزنامههای مخالف دولت اعلام کردند که تشویق و دست زدن مسئله ای را حل نمیکند و پرسنل بخش بهداشت و سلامت به حمایت های جدی مالی احتیاج دارند.

هواپیماهای ترکیه فقط به 5 شهر پرواز می نمایند

مدیرعامل هواپیمایی ترکیه اعلام نموده در راستای مبارزه با شیوع گسترده ویروس کرونا، این هواپیمایی سفرهای خود را فقط به پنج شهر دنیا ادامه میدهد و کلیه پروازهای دیگر طی 20 روز آینده متوقف خواهند بود.

بر این اساس، پرواز به نیویورک، آدیس آبابا، واشنگتن، مسکو و هنگ کنگ، فعلاً ادامه دارد اما در کلیه پروازها، سفر برای مسافرین بالای 65 سال ممنوع شده است.

گزارش| تدابیر ترکیه برای مبارزه با خسارات مالی کرونا

ترس از شیوع کرونا در سوریه

نزار یازیجی وزیر بهداشت سوریه به شکل رسمی اعلام نموده که نخستین مورد ابتلا به ویروس کرونا در این کشور نیز ثبت شده است.

با توجه به طول 900 کیلومتری مرز ترکیه و سوریه و مسائل مهمی همچون آوارگان سوری و معارضین سوری تحت حمایت دولت اردوغان، حالا احتمال شیوع گسترده کرونا در کشور سوریه نیز، به ترس و دغدغه جدید مقامات بهداشتی آنکارا تبدیل شده است.

ترس و هراس مالی

شیوه مقابله مقامات سیاسی و بهداشتی کشور ترکیه با ویروس کرونا در روزها و هفته های اخیر نتایج مثبتی به دنبال آورده و به ویژه فراوری کیت برای تشخیص کرونا در ترکیه و خارج از ترکیه توسط دو شرکت متعلق به این کشور، توجه رسانه ها را به سوی خود جلب نموده است.

با وجود این، علاوه بر مسائل ناشی از شیوع کرونا در بخش سلامت عمومی، ترکیه به شدت نگران بخش اقتصاد است. چرا که در شرایط فعلی، صنعت گردشگری این کشور عملاً متوقف شده و بخش خصوصی و تجارت نیز، فعالیت های خود را متوقف نموده اند.

یزد بلاگ: یزد بلاگ | جذابیت های تاریخی و اقلیم شهر جهانی یزد

انوار بلاگ: انوار بلاگ | انجمن و وبلاگ های انوار

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 4 مهر 1400 بروزرسانی: 4 مهر 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 8652

به "گزارش، اقدامات ترکیه برای مقابله با کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گزارش، اقدامات ترکیه برای مقابله با کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید