پرداخت 17 میلیارد ریال تسهیلات گردشگری در جاجرم

به گزارش مجله آزمون اول، مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی جاجرم گفت: در سال گذشته، 17 میلیارد ریال تسهیلات به فعالان حوزه گردشگری شهرستان پرداخت شد.

پرداخت 17 میلیارد ریال تسهیلات گردشگری در جاجرم

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی، اسماعیل کارگرمقدم روز آدینه 22 فروردین ماه 99 با بیان این مطلب اظهار کرد: این میزان اعتبار از محل تسهیلات سامانه کارا تأمین شده است.

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی جاجرم بیان کرد: در سال گذشته، 10 مورد درخواست به منظور صدور مجوز و ایجاد تأسیسات گردشگری در شهرستان ثبت شد.

او با اشاره به اینکه نخستین اقامتگاه بوم گردی شهرستان در بهمن ماه 98 راه اندازی شد، ابراز امیدواری کرد: با صدور مجوز و تکمیل پروژه های در دست اقدام و با ریشه کن شدن بیماری کرونا، گردشگری جاجرم رونق بگیرد.

جاجرم به دلیل واقع شدن در حاشیه کویر مرکزی و نیز اتصال به کوه از پوشش گیاهی و اقلیمی متنوعی برخوردار است. این شرایط، منطقه را به زیستگاه منحصربه فردی برای گونه های مختلف گیاهی و نیز جانوری ازجمله یوزپلنگ ایرانی که تنها بازمانده نژاد آسیایی است، بز کوهی، قوچ، مارال، قرقاول، تیهو و گربه وحشی تبدیل نموده است و بر این اساس میاندشت به عنوان یکی از زیستگاه های مطرح کشور شناخته می گردد.

یزد بلاگ: یزد بلاگ | جذابیت های تاریخی و اقلیم شهر جهانی یزد

انوار بلاگ: انوار بلاگ | انجمن و وبلاگ های انوار

منبع: میراث آریا
انتشار: 4 مهر 1400 بروزرسانی: 4 مهر 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 9651

به "پرداخت 17 میلیارد ریال تسهیلات گردشگری در جاجرم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرداخت 17 میلیارد ریال تسهیلات گردشگری در جاجرم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید