وزیر خارجه امارات پس از اردوغان به الجزایر رفت

به گزارش مجله آزمون اول، یک روز پس از سفر رئیس جمهور ترکیه به الجزایر، وزیر خارجه امارات راهی الجزیره شد تا با مقامات الجزایری درباره بحران لیبی گفت وگو کند.

وزیر خارجه امارات پس از اردوغان به الجزایر رفت

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، کشورهای همجوار لیبی هفته گذشته نشستی را در الجزایر تشکیل دادند که طی آن بحران لیبی و چگونگی اجرایی شدن مصوبات نشست برلین مورد بحث و آنالیز نهاده شد. رئیس جمهور ترکیه در اولین ایستگاه سفر آفریقایی خود دیروز وارد الجزایر شد و با مقامات این کشور در مورد بحران لیبی و توسعه روابط دوجانبه به گفت وگو نشست.

عبدالله بن زاید وزیر خارجه امارات امروز وارد الجزیره شد تا با مقامات الجزایری از جمله وزیر خارجه این کشور در ارتباط با بحران لیبی گفت وگو کند.

وزارت خارجه لیبی با انتشار بیانیه ای اعلام نمود: شیخ عبدالله زاید با عبدالمجید تبون رئیس جمهور و عبدالعزیز جراد نخست وزیر الجزایر ملاقات و گفت وگو خواهد نمود.

به نوشته روزنامه الایام چاپ لیبی، رئیس جمهور ترکیه در سفر دیروز خود به الجزایر، این کشور را عاملی مهم در برقراری صلح و ثبات در لیبی دانست و گفت: مطمئن هستم که الجزایر نقش برجسته ای در برقراری صلح و ثبات در لیبی ایفا خواهد نمود.

مقامات الجزایری می گویند با یاری تمام بازیگران فعال در عرصه لیبی می کوشند تا به وسیله راهکارهای سیاسی به بحران این کشور انتها دهند .

به عقیده مقامات الجزایری، بحران لیبی فقط به وسیله مذاکرات لیبیایی- لیبیایی و بدون دخالت بیگانگان حل وفصل خواهد شد.

یزد بلاگ: یزد بلاگ | جذابیت های تاریخی و اقلیم شهر جهانی یزد

انوار بلاگ: انوار بلاگ | انجمن و وبلاگ های انوار

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 4 مهر 1400 بروزرسانی: 4 مهر 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 5982

به "وزیر خارجه امارات پس از اردوغان به الجزایر رفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر خارجه امارات پس از اردوغان به الجزایر رفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید