واکنش موسوی به اتهامات بی پایه ترامپ درباره حملات اخیر در عراق

به گزارش مجله آزمون اول، سخنگوی وزارت خارجه ایران در واکنش به اظهارات ترامپ در خصوص مسئولیت حملات اخیر در عراق گفت: آمریکا نمی تواند عواقب حضور غیرقانونی خود در عراق را با فرار به جلو بر عهده دیگران بگذارد.

واکنش موسوی به اتهامات بی پایه ترامپ درباره حملات اخیر در عراق

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرنگاران٬ سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در واکنش به اظهارات دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در خصوص مسئولیت حملات اخیر در عراق گفت: آمریکا نمی تواند عواقب حضور غیرقانونی خود در عراق و واکنش مردم آن کشور به ترور و کشتار فرماندهان و رزمندگان عراقی را با فرار به جلو بر عهده دیگران بگذارد.

وی اضافه نمود: آقای ترامپ به جای اقدامات خطرناک و اتهام زنی های بی پایه٬ حضور و رفتار نیروهایش را در منطقه مورد بازنگری اساسی قرار داده و از انتشار ویروس فرافکنی و اتهام زنی برای توجیه رفتار غیرقانونی و فرار از مسئولیت قویا اجتناب ورزد.

کنت مکنزی فرمانده مقر تروریستی سنتکام ارتش آمریکا روز پنج شنبه حمله راکتی شب گذشته به پایگاه التاجی در عراق را به صورت غیرمستقیم به ایران نسبت داد و گفت حادثه حمله به این پایگاه هنوز در دست بررسی است، اما این حمله به احتمال زیاد توسط شبه نظامیان شیعه اجرا شده است.

وی اضافه نمود: کتائب حزب الله که یک گروه نیابتی ایران است، تنها گروهی است که می دانیم پیش از این یک حمله غیرمستقیم در این ابعاد علیه نیروهای ایالات متحده و ائتلاف در عراق انجام داده است. (اینجا بخوانید)

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا پنجشنبه گفت که معلوم نیست حمله به پایگاه التاجی عراق کار ایران بوده باشد.

یزد بلاگ: یزد بلاگ | جذابیت های تاریخی و اقلیم شهر جهانی یزد

انوار بلاگ: انوار بلاگ | انجمن و وبلاگ های انوار

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 4 مهر 1400 بروزرسانی: 4 مهر 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 8060

به "واکنش موسوی به اتهامات بی پایه ترامپ درباره حملات اخیر در عراق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش موسوی به اتهامات بی پایه ترامپ درباره حملات اخیر در عراق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید