هشدار سازمان جهانی بهداشت ، برای برداشتن قرنطینه عجله نکنید

به گزارش مجله آزمون اول، تدروس ادهانوم مدیرکل سازمان جهانی بهداشت هشدار داد که کشورها برای برداشتن قرنطینه عجله نکنند؛ زیرا تعجیل در لغو این تدابیر موجب سقوط شدیدتر و ادامه دار اقتصادی و افزایش شمار مبتلایان و جان باختگان کرونا می شود.

هشدار سازمان جهانی بهداشت ، برای برداشتن قرنطینه عجله نکنید

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، ادهانوم در کنفرانسی خبری در ژنو سوئیس اظهار کرد: همه ما از تبعات عمیق اجتماعی و مالی این ویروس مطلعیم. اما بهترین راه برای پایان دادن به محدودیت ها و کاهش تأثیرات مالی آن، شکست دادن این ویروس است.

ادهانوم همچنین از کشورها خواست تا برنامه های بیمه ای و بهداشتی را برای شهروندان خود گسترش داده و موانع مالی پیش روی مسائل بهداشتی را بردارند.

او گفت: اگر مردم به دلیل ناتوانی مالی از خدمات درمانی دور شوند، نه تنها به خودشان لطمه می زنند بلکه کنترل کرونا دشوارتر شده و جامعه در معرض خطر قرار می گیرد.

مقام های سازمان جهانی بهداشت می گویند که کرونا حتی مبارزه با سایر بیماری های عفونی همچون فلج اطفال را تحت تاثیر قرار داده است.

در همین حال، ادهانوم و کریستالینا جورجیوا مدیر صندوق بین المللی پول اولویت دادن کشورها به مبارزه با کرونا را خواستار شده و تأکید کردند که مهار این ویروس و نجات جان انسان ها شرط لازم برای حفظ مشاغل و اقتصاد است.

ادهانوم و جورجیوا در مقاله ای که روز جمعه در روزنامه انگلیسی دیلی تلگراف منتشر شد، تأکید کردند که برای احیای فعالیت های مالی لازم است که ابتدا شیوع کرونا تحت کنترل قرار بگیرد.

شیوع کرونا بیش از یک میلیون نفر را در سراسر جهان مبتلا کرده و جان بیش از 50 هزار نفر را گرفته است. دولت ها برای مقابله با این ویروس برنامه های قرنطینه را به اجرا گذاشته اند که باعث متوقف شدن بسکمک از فعالیت های مالی شده است.

تدروس و جورجیوا در مقاله مشترک خود نوشتند: در حالی جهان به کرونا پاسخ می دهد که کشورها یکی پس از دیگری مجبور شده اند برای مهار آن وارد عمل شوند. این رویکرد باعث شده است که فعالیت جامعه و اقتصاد آنها متوقف شود.

در ادامه این مقاله آمده است: در ظاهر یک انتخاب وجود دارد، یا جان انسان ها را نجات دهید یا معیشت آنها را. اما این یک معمای اشتباه است. مهار کرونا شرط لازم برای نجات مشاغل است.

  • کرونا خیلی ها را بیکار و فقیر می کند | کشورهای جهان چگونه از مردم حمایت می کنند؟

تدروس و جورجیوا تأکید کردند که نظام بهداشتی بسکمک از کشورها برای قتل عام کرونا آماده نیست. آنها از کشورها خواستند که بودجه خدمات بهداشتی را در اولویت قرار دهند.

آنها در مقاله مشترک خود تصریح ساختند: بحران در بهداشت جهانی و سرنوشت اقتصاد جهانی به طرز جدایی ناپذیری در هم تنیده شده است. مبارزه با این ویروس لازمه احیای مالی است.

در این مقاله آمده است که 85 کشور به دنبال دریافت کمک مالی اضطراری از صندوق بین المللی پول هستند و این نهاد قصد دارد ظرفیت فعلی کمک های اضطراری خود برای پاسخ به کرونا را از 50 میلیارد دلار به یکصد میلیارد دلار افزایش دهد.

ظرفیت کامل این نهاد مستقر در واشنگتن برای وام دهی یک تریلیون دلار است.

سازمان جهانی بهداشت که در ژنو سوئیس مستقر است، اعلام کرده که در همکاری با صندوق بین المللی پول توافقنامه های خرید تجهیزات حیاتی پزشکی برای کشورها را تسهیل می کند.

یزد بلاگ: یزد بلاگ | جذابیت های تاریخی و اقلیم شهر جهانی یزد

انوار بلاگ: انوار بلاگ | انجمن و وبلاگ های انوار

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 4 مهر 1400 بروزرسانی: 4 مهر 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 9234

به "هشدار سازمان جهانی بهداشت ، برای برداشتن قرنطینه عجله نکنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار سازمان جهانی بهداشت ، برای برداشتن قرنطینه عجله نکنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید