هر 4 ساعت یکبار، تجهیزات و لوازم در دسترس مردم فرودگاه کرمان ضدعفونی می شوند

به گزارش مجله آزمون اول، خبرنگاران/کرمان مدیرکل فرودگاه های استان کرمان گفت: تقریبا همه بخش هایی که در داخل فرودگاه و ترمینال ها، مردم با آنها در ارتباط هستند از اشیاء، لوازم تا اجسام و تجهیزاتی که با آن مردم سروکار دارند به طور مرتب و منظم به طور متوسط هر 4 ساعت یکبار ضدعفونی می شوند ضمن آنکه اتوبوس های فرودگاه نیز بعد از هر پرواز ضدعفونی می شوند.

هر 4 ساعت یکبار، تجهیزات و لوازم در دسترس مردم فرودگاه کرمان ضدعفونی می شوند

علی قاسم زاده در گفت وگو با خبرنگاران، در خصوص اقدامات فرودگاه استان کرمان در زمینه مقابله با کرونا ویروس گفت: براساس دستورالعمل های ابلاغی از سوی سازمان هواپیمایی کشوری و پروتکل های سازمان بهداشت جهانی، از 10 روز گذشته کلیه بخش های فرودگاه بین المللی کرمان که مردم در آن تردد دارند، ضد عفونی می شوند.

وی ادامه داد: کلیه فضاهای عمومی، سرویس های بهداشتی (دستگیره های سرویس های بهداشتی، شیر سرویس بهداشتی، شیر توالت ها و ..)، جایگاه ها، دسته های جایگاه ها، چرخ بار، دست چرخ بار، کانترها (محل های دریافت کارت پرواز مسافرین)، دستگاه های ایکس ری، دستگاه های ATM فرودگاه، سبدهای که مردم وسایلشان راهنگام بازرسی در آنها می گذارند و اتوبوس های حامل مسافرین(کاملا داخلشان) ضد عفونی می شوند.

مدیرکل فرودگاه های استان کرمان درباره فرآیند ضد عفونی کردن تجهیزات داخلی هواپیماها نیز اعلام کرد: شرکت های هواپیمایی براساس اعلام سازمان هواپیمایی کشوری داخل هواپیما را طبق پروتکل ها ضد عفونی می نمایند.

وی تاکید نمود: تقریبا همه بخش هایی که در داخل فرودگاه و ترمینال ها، مردم با آنها در ارتباط هستند از اشیاء، لوازم تا اجسام و تجهیزاتی که با آن مردم سروکار دارند به طور مرتب و منظم به طور متوسط هر 4 ساعت یکبار ضدعفونی می شوند ضمن آنکه اتوبوس های فرودگاه نیز بعد از هر پرواز ضدعفونی می شوند.

قاسم زاده در خصوص کنترل مسافران ورودی از لحاظ شرایط ابتلا به ویروس کرونا نیز به خبرنگاران گفت: در پروازهای داخلی هیچگونه دستورالعملی هنوز برای اینکه مسافران ورودی مورد چک قرار گیرند، اعلام نشده است اما در خصوص پروازهای خارجی که از کشورهای خارجی به داخل صورت می گیرد، در هر فرودگاهی، پرسنل دانشگاه علوم پزشکی در آن محل خروجی مسافرین از هواپیما مستقر و آزمایشات و معایناتات لازم انجام می دهند و با افراد مشکوک را براساس پروتکل های وزارت بهداشت عمل خواهند کرد.

وی با بیان اینکه اکنون تقریبا بیشتر پروازهای خارجی کشور لغو شده و تعداد اندکی پرواز خارجی در کشور داریم توضیح داد: در فرودگاه بین المللی کرمان نیز پروازهایی به نجف و دبی صورت می گرفت که هم اکنون این پروازهای خارجی استان کرمان نیز لغو شده اند.

یزد بلاگ: یزد بلاگ | جذابیت های تاریخی و اقلیم شهر جهانی یزد

انوار بلاگ: انوار بلاگ | انجمن و وبلاگ های انوار

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 4 مهر 1400 بروزرسانی: 4 مهر 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 7153

به "هر 4 ساعت یکبار، تجهیزات و لوازم در دسترس مردم فرودگاه کرمان ضدعفونی می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هر 4 ساعت یکبار، تجهیزات و لوازم در دسترس مردم فرودگاه کرمان ضدعفونی می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید