مهاجمان خارجی پرسپولیس پوچ بودند، خیال راحت سایر مدعیان از لژیونرهای باکیفیت

به گزارش مجله آزمون اول، با بررسی خارجی های تیم های مدعی مشخص می شود پس از مدت ها لیگ ایران شاهد بازیکنان باکیفیت خارجی است و هواداران تیم های بزرگ ایران خیال شان راحت است که پول و هزینه باشگاه شان برای بازیکنان بی کیفیت هدر نمی رود و تنها پرسپولیس است که نتوانسته در این راه انتخاب های خوبی داشته باشد.

مهاجمان خارجی پرسپولیس پوچ بودند، خیال راحت سایر مدعیان از لژیونرهای باکیفیت

به گزارش خبرنگاران، در حال حاضر آمار خارجی های باکیفیت لیگ بالا رفته است و به قول معروف، غریبه های لیگ نوزدهم امتحان خود را پس داده اند. مدت ها بود که مدعیان قهرمانی برای تقویت خود به سراغ بازیکنان خارجی می رفتند و تنها چیزی که نصیب شان می شد، قرارداد سنگین بازیکن بود که محرومیت و یا جریمه ای چند برابر را در پی داشت.

البته در این راستا تنها پرسپولیس بوده که انتخاب های خوبی نداشته و به جز رادوشوویچ، سایر بازیکنان خارجی انتخاب شده توسط این باشگاه به اصطلاح پوچ بوده اند و نتوانستند کمکی به سرخ های پایتخت بکنند؛ از بودیمیر کروات گرفته که به تازگی هزینه زیادی روی دست پرسپولیس گذاشت تا استوکس فراری و اوساگونا افت کرده.

شیخ دیاباته

شیخ استقلالی، در اولین فصل حضورش در ایران حسابی گل کاشت و گل زد تا خیال آبی ها بالاخره راحت شود که توانسته اند جایگزینی برای تیام پیدا کنند. زوج او و قائدی، لقب بهترین خط حمله را نصیب استقلال کرده و حالا او با 8 گل زده، یکی از شانس های آقای گلی لیگ ایران است. البته مهاجم آبی ها چند وقتی است که دچار مصدومیت شده و نتوانسته استقلال را همراهی کند اما تعطیلی موقت لیگ فرصت خوبی است تا او ریکاوری سریع تری داشته باشد و در بازی های بیش تری زیر نظر مجیدی به میدان رود.

استنلی کی روش

آقای گل فصل پیش لیگ ایران، در ابتدای فصل قرارداد خود را با سپاهان تمدید کرد تا باز هم شاهد درخشش او در لباس زرد اصفهانی ها باشیم. این مهاجم برزیلی، با وجود مصدومیت های ابتدای فصل با برگشت به میدان عملکرد خوبی داشته و در هفته های اخیر، با ضربات سر خود حلال مسائل امیر قلعه نویی بوده است. او در لیگ نوزدهم 7 گل به ثمر رسانده و تنها 3 گل با صدرنشین گلزنان لیگ برتر فاصله دارد.

میمبلا

هافبک مهاجم خوش تکنیک تراکتور، در همان فصل اول توانست با تکنیک زیبای خود و شوت های انفجاری اش از هواداران تراکتور دلبری کند و شاید اگر دنیزلی بی انگیزه روی نیمکت تراکتور نبود، او آمار بهتری را می توانست در گلزنی و گل سازی برای خود ثبت کند. البته میمبلا هم در اوایل نیم فصل دوم با مصدومیت هایی روبه رو شد که باعث شد او از ترکیب اولیه تراکتور دور شود اما فرایند آماده سازی او به خوبی انجام شده است و وینگر پرویی آماده پر کردن جای مسعود شجاعی لست که باید یکی 2 هفته دیگر غایب سرخ های تبریزی باشد.

هرویه میلیچ

دفاع چپ استقلال خیال آبی ها را از سمت چپ این تیم راحت کرده و پیروز شده میلاد زکی پوری که هواداران استقلال اعتقادی به او ندارند را نیمکت نشین کند. نفوذهای متعدد و در اختیار تیم بودن، از ویژگی ها مدافع سابق ناپولی و فعلی استقلال است و پیروز شده در این فصل 2 گل هم برای آبی ها پایتخت به ثمر برساند. این مدافع نسبت به زکی پور در حمله خطرناک تر است و بارها توانسته حملات استقلال را از سمت چپ پایه ریزی کند.

گئورگی ولسیانی

بدون شک، یکی از بهترین خارجی های اخیر لیگ ایران هافبک مدافع سپاهان است. پنالتی زنی که خیال امیر قلعه نویی را در خط دفاع و خط حمله راحت کرده است. درخشش سال گذشته او در نساجی، نظر قلعه نویی را جذب کرده و حالا او را به یکی از ستون های اصلی سپاهان تبدیل کرده است. البته بدشانسی طلایی پوشان باعث شده تا این مدافع هافبک گرجستانی با مصدومیت روبرو شود و دست قلعه نویی را در خط دفاع در موست گردو بگذارد. آمار خط دفاعی سپاهان بعد از مصدومیت این مدافع، بدتر شده و این نشان از تاثیرگذاری ولسیانی در زمان حضورش در ترکیب اولیه سپاهان بود.

بشار رسن

هافبک عراقی پرسپولیس، تاثیرگذاری اش را به هواداران ثابت کرده است و نشان داده هر موقع آماده باشد، پرسپولیس می تواند حریفان را با اختلاف گل بالا شکست دهد. این هافبک 23 ساله با وجود مسائل مالی که با پرسپولیس دارد به هواداران این تیم وفادار مانده و آن ها نیز دوست ندارند به این راحتی ها، بازی ساز تیم شان را از دست دهند. جدیدترین درخشش او در دیدار با شهرخودرو بود که ضمن پیاده کردن تاکتیک های یحیی گل محمدی در زمین و پایه ریزی حملات مختلف به خصوص از سمت راست، توانست گل دوم تیمش را هم به زیبایی به ثمر برساند.

رادوشوویچ

دروازه بان کروات پرسپولیس، یکی از معدود دروازه بان های خارجی باکیفیت تاریخ لیگ برتر است. او در 8 دیداری که در این فصل برای پرسپولیس به میدان رفته (بدون احتساب دیدار با سپاهان)، 7 بازی کلین شیت کرده و تنها یک گل دریافت کرده است. با قطعی شدن لژیونر شدن علیرضا بیرانوند، حالا دقایق بیش تری به این دروازه بان کروات فرصت داده می شود تا بتواند خودش را اثبات کند که رادو نیز در همه این امتحان ها پیروز ظاهر شده است.

یزد بلاگ: یزد بلاگ | جذابیت های تاریخی و اقلیم شهر جهانی یزد

انوار بلاگ: انوار بلاگ | انجمن و وبلاگ های انوار

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 4 مهر 1400 بروزرسانی: 4 مهر 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 7545

به "مهاجمان خارجی پرسپولیس پوچ بودند، خیال راحت سایر مدعیان از لژیونرهای باکیفیت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهاجمان خارجی پرسپولیس پوچ بودند، خیال راحت سایر مدعیان از لژیونرهای باکیفیت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید