فهرست کامل لوازم مدرسه برای دانش آموزان مخصوصا کلاس اولی ها

به گزارش مجله آزمون اول، زمانی که می خواهید فرزند کلاس اولی خود را برای رفتن به مدرسه آماده کنید، مخصوصا اگر فرزند اولتان باشد، ممکن است دچار استرس و نگرانی شوید و از خودتان بپرسید که آیا وسایل لازم برای آغاز دوران تحصیلی فرزندتان را به طور تمام و کمال فراهم کرده اید یا خیر؟

فهرست کامل لوازم مدرسه برای دانش آموزان مخصوصا کلاس اولی ها

برای والدینی که بچه ها خود را به مهدکودک یا پیش دبستانی فرستاده اند، این فرایند راحت تر است اما برای برای آسودگی خاطر شما، زمان ثبت نام در مدارس یا آغاز سال تحصیلی عموما به شما فهرستی از وسایل مورد احتیاج بر اساس صلاح دید معلم داده می گردد تا وسایل مورد احتیاج فرزندتان را تهیه کنید. ما نیز در این مقاله به آنالیز وسایلی که فرزندتان پیش از آغاز احتیاج دارد، میپردازیم و شما را برای تهیه آن ها هدایت میکنیم:

نکات مهم

نکته مهمی که در خرید وسایل برای بچه ها احتیاج است بدانید، این است که باید سلامت و بهداشت را در اولویت قرار داده و وسایل استاندارد بخرید. قبل از خرید هر وسیله صحت و سلامت آن را در نظر بگیرید و وسایل را به صورت مرتب ضدعفونی کنید. یک فضای مناسب برای انجام تکالیف و مطالعه برای فرزندتان فراهم کنید، یک میز تحریر استاندارد با فیزیک بدنی و اصول ارگونومیک می تواند آن ها را برای مطالعه نیز مشتاق تر کند.

چک فهرست وسایل مورد احتیاج بچه ها در زمان ورود به مدرسه

همانطور که گفتیم بچه ها بر اساس صلاحدید مدرسه ممکن است احتیاج های مختلف و متنوعی در خصوص وسایل داشته باشند، اما فهرست زیر می تواند برای عموم آنها مورد استفاده قرار بگیرد.

  • مداد

بچه ها در سال های اول دبستان عموما از مداد برای نوشتن استفاده می نمایند، دو رنگ مداد مشکی و قرمز پر استفاده ترین رنگ ها برای آن ها هستند. با توجه به این که مصرف این مداد ها برای بچه ها معمولا به دلایل مختلف مثل تراشیدن های مداوم، گم کردن و نوشتن، زیاد است. توصیه میکنیم که به صورت جعبه ای آن ها را تهیه کنید تا هم در مواقع لزوم مجبور به تکاپو برای خرید نباشید و هم از لحاظ مالی برای شما به صرفه است.

نسبت مصرف مداد مشکی به مداد قرمز بالا است برای همین بهتر است از آن بیشتر تهیه کنید، توصیه میکنیم همواره یک یا دو مداد بیشتر در وسایل آن ها قرار دهید تا در صورت احتیاج مجبور به تراشیدن مداد نباشند، شاید هم از آن برای یاری به یک همکلاسی استفاده نمایند و یک پیوند دوستی بین شان ایجاد گردد. می توانید آن ها را در کمد لباس نو فرزندتان ذخیره کنید تا در مواقع لازم، در دسترس تان باشد.

  • مداد رنگی

در خصوص خرید مداد رنگی دو مورد دارای اهمیت است؛ تعداد رنگ های مورد احتیاج و کیفیت آن. در خصوص تعداد رنگ برای بچه های سال های اول دبستان مداد های 12 رنگ کافی هستند و از نظر کیفیت هم مدادی را انتخاب کنید که نوک نرم و چربی داشته باشد تا بدون فشار زیاد بتوانند از آن برای رنگ آمیزی استفاده نمایند.

احتیاجی به هزینه های زیاد و خرید مارک های گران قیمت نیست، چون احتمال مفقود شدن و موارد دیگر خیلی زیاد است و بعلاوه بیشتر بچه ها تراشیدن را یک سرگرمی محسوب نموده و مداد را بی علت می تراشند. برخورداری از یک کیفیت نسبی و دارا بودن استاندارد های فراوری در خرید مداد رنگی یا سایر لوازم کافیست.

  • تراش

میتوانید از انواع ساده یا مخزن دار موجود در بازار انتخاب کنید. مخزن دار ها برای ممانعت از رفت و آمد بیخود بچه ها برای دور ریختن تراشه ها بسیار کاربردی است؛ ممکن است فکر کنید سایز بزرگ آن ها می تواند مشکل ساز باشد و در دست بچه ها جا نگردد اما در دست گرفتن گزینه های نسبتا بزرگ تر ساده تر خواهد بود.

  • پاک کن

بهتر است به سراغ خرید پاک کن های شکل دار نروید زیرا هم خیلی زود میشکند و هم استفاده از آن ها به راحتی پاک کن های مستطیلی نیست. از پاک کن برای پاک کردن رد مداد روی میز نیز می تواند بهره ببرید، البته اگر میز مطالعه خود را از گامی نو خریداری نموده باشید. در واقع در اینصورت خیالتان راحت خواهد بود، زیرا در ساخت محصولات از متریال با کیفیت استفاده شده است و با یک دستمال مرطوب می توانید کثیفی ها را به راحتی تمیز کنید.

  • دفتر

یکی از موارد ضروری برای بچه ها دفتر ها هستند، معمولا معلم ها به شما می گویند که دفتر های چند برگ برای بچه ها مناسب است، اما معمولا سایز های 80 و 100 برگ ترجیح داده میگردد. اگر میخواهید چند دفتر را به صورت همزمان در کوله پشتی بچه ها قرار دهید، دفتر های 60 برگ سبک تر هستند.

دفتر هایی با خطوط آبی یا سبز به علت تمایز با رنگ مداد بچه ها به داشتن ظاهر تمیز تر یاری می نمایند. بهتر است، به فاصله میان خط کشی ها هم دقت کنید که حداقل در حدود یک سانت باشد تا برای نوشتن فضای بهتری در اختیار بچه قرار گیرد. در کنار دفتر های خط دار، یک یا دو دفتر نقاشی و دفتر یادداشت نیز برای آنها تهیه کنید.

  • کوله پشتی

سعی کنید از کوله پشتی هایی بهره ببرید که حداقل دو جیب داشته باشد، تا وسایل را تفکیک کند. یک کوله خوب باید دارای بند های اسفنجی و ابری برای کاهش فشار به شانه ها باشد، میزان ای مناسب با قد و وزن کودک داشته باشد. از کوله های تا حد امکان سبک بهره ببرید و بچه ها را از حمل وسایل اضافی که وزن کیف را بالا میبرد، ممانعت کنید.

  • کار دستی

بچه در سال های اولیه پروژه های کار دستی بیشتری دارند که برای آنها احتیاج به وسایلی مانند قیچی، کاغذ رنگی، چسب و غیره پیدا می نمایند. بهتر از قیچی هایی که نوک تیزی ندارد و دارای محافظ تیغه هستند بهره ببرید، بعلاوه کاغذهای A4 رنگی و سفید می تواند در این زمینه خیلی یاری نماینده باشد، شما توانید پک های این کاغذها را تهیه کنید که چند رنگ کاربردی دارند، چسب های ماتیکی به علت استفاده راحت تر و کثیف کاری کمتر برترین گزینه هستند.

  • جا مدادی

بهتر است جامدادی هایی را انتخاب کنید که قابل شستشو باشند، زیرا این وسایل خیلی راحت کثیف میشوند و چون مستقیما با دست های بچه ها سروکار دارد، شستشوی متناوب آن ها به حفظ سلامت بچه ها یاری میکند.

  • ظرف غذا و قمقمه

استفاده از ظرف غذای مناسب میتواند به کودک شما برای داشتن اشتیاق بیشتر برای خوردن غذا های سالم یاری کند. سعی کنید از تغذیه های سالم مانند میوه و آجیل به جای کیک و بیسکوییت یا آب میوه های صنعتی بهره ببرید که هم ارزش غذایی بالایی دارند و هم خوردنشان ساده است.

شما میتواند از لیوان یا قمقمه برای نوشیدن بهره ببرید، اما استفاده از قمقمه هم راحت تر و هم بهداشتی تر است. قمقمه های نی دار سهولت بیشتری در استفاده دارند، از سایز های خیلی بزرگ برای قمقمه استفاده نکنید تا هم حمل و نقل و هم گرفتن آن ساده تر باشد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 26 شهریور 1402 بروزرسانی: 26 شهریور 1402 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 42763

به "فهرست کامل لوازم مدرسه برای دانش آموزان مخصوصا کلاس اولی ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فهرست کامل لوازم مدرسه برای دانش آموزان مخصوصا کلاس اولی ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید