شهرهای رنگارنگ جهان

به گزارش مجله آزمون اول، کاوش در شهرهای جدید همیشه لذت بخش بوده است، اما وقتی این مقصدها مانند جعبه مداد رنگی و آب نبات راه راه هستند، لذت بخش تر خواهد بود. کشورهای سراسر جهان، از شیلی گرفته تا آفریقای جنوبی تا مستعمرات چشم نواز ترینیداد کوبا، بستر شهرهایی هستند که برای سرگرمی هایشان و یا رگه های هنر در سطح شهر، یک عشق فرهنگی به رنگ و یا برای مقاصد سینمایی رنگارنگ شده اند.

شهرهای رنگارنگ جهان

انتخاب لیستی کوتاه از میان این همه شهر رنگانگ بسیار کار سخت و دشواری است اما ما این کار را کرده ایم. در ادامه لیستی از زیباترین شهر های رنگارنگ جهان را مطالعه خواهید کرد. با مجله خبرنگاران همراه باشید.

راسته رنگین کمان، چارلزتن، کارولینای جنوبی

از دهه 1700 یک ردیف از خانه ها مانند تخم مرغ رنگی در کنار اسکله تاریخی چارلزتن با غرور ایستاده اند. این خانه ها از جنگ داخلی و بازسازی جان سالم بدر برده اند. روایت های محلی رنگ آمیزی خانه ها باعث می شده است ملوان های مست خانه ای که در آن مهمان هستند را راحتتر پیدا کنند، در حالی که برخی می گویند مغازه ها فقط این رنگ ها را برای تبلیغ استفاده می کردند. امروز خانه هایی برنگ یاسمن در جورجیا بین خیابان 83 و 107 مشابه این خانه های جنوبی هستند.

خوزکار، اسپانیا

درحالی که بیشتر شهرهای رنگارنگ جهان یک دلیل تاریخی برای تفاوتشان دارند اما رنگ شهر خوزکار یک دلیل بسیار جالب دارد و آن هم هالیوود است. در سال 2011 مدیران شرکت سونی از بخش آندلسی کشور خواستند تا اگر می توانند شهرشان را برای تبلیغ کتوله های معروف به رنگ آبی در بیاورند، کارتون مشهور آبی رنگ، اسمورف ها. زمانی که فیلم تبلیغاتی سه بعدی اسمورف ها سرانجام یافت سونی پیشنهاد کرد شهر را به همان دهکده سفید قبلی برگردانند. اگر چه اهالی خوزکار که به توریستها عادت کرده بودند تصمیم گرفتند شهر را آبی نگه دارند. در حال حاضر این برای شهر وجه تمایز بزرگی است که تنها دهکده اسمورف ها در جهان و میزبان تورها و رویدادهای منظم باشد. برخی از این رویدادها مربوط به قارچ های خاص این منطقه هستند، چیزی که هم اسمورف ها و هم اسپانیایی ها عاشق آن هستند.

والپریسو، شیلی

حتی پابلو نرودا، شاعر مشهور شیلی هم نمی توانست اغواگری شهری را که زمانی در آن زندگی می کرد فریاد نزند. مرکز تاریخی ساحلی شهر در حال حاضر بعنوان یک میراث جهانی از طرف یونسکو شناخته شده است و در پشت نماهای سرزنده، ناهماهنگ و گه گاه متضاد باشگاه ها، رستوران ها و مغازه ها پنهان شده است. هنرمندان خیابانی در آن شعرهای خود را به اشتراک می گذارند و به سرعت خیابان را تبدیل به گالری هایی در فضای باز می کنند.

سنت جان، نیوفاندلند، کانادا

شاید یکی از مهمترین ویژگی های مرکز استان نیوفاندلند و لابرادور یک ردیف از خانه های رنگارنگ ویکتوریایی است که از مرکز شهر عبور می کند. به دلیل رنگ های تند قرمز، آبی، زرد، و سبز خانه های آبنباتی خوانده می شوند. آبنبات هایی که سنت جان را با شیرینی هوس انگیزی پر می کنند. بسیاری از خانه ها با سفید تمیزی پوشیده شده اند اما برخی دیگر تفاوت اندکی با طرح رنگی شهر دارند. رنگها از دهه 1970 ظاهر شدند و بسیاری معتقدند این کار برای تشویق جمعیت رو به زوال مرکز شهر بوده است. هر چیزی که منشا این رنگها باشد، خانه ها یک جرقه روشن ، بخصوص در روزهای خاکستری زمستان در جزیره هستند.

همچنین برای خرید بلیط ارزان قیمت هواپییما می توانید به صفحه اصلی سایت مراجعه کنید

یزد بلاگ: یزد بلاگ | جذابیت های تاریخی و اقلیم شهر جهانی یزد

انوار بلاگ: انوار بلاگ | انجمن و وبلاگ های انوار

منبع: مجله دور و نزدیک
انتشار: 4 مهر 1400 بروزرسانی: 4 مهر 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 7755

به "شهرهای رنگارنگ جهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهرهای رنگارنگ جهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید