خبرنگاران رایزنی های لاوروف با وزیران خارجه چهار کشور با موضوع کرونا

به گزارش مجله آزمون اول، مسکو - خبرنگاران - وزیر امور خارجه روسیه در گفت وگوهای تلفنی با وزیران خارجه فرانسه،چین، امارات و بلاروس درباره شرایط پیرامون بیماری کرونا رایزنی کرد.

خبرنگاران رایزنی های لاوروف با وزیران خارجه چهار کشور با موضوع کرونا

به گزارش وزارت امور خارجه روسیه، سرگئی لاوروف روز آدینه با ژان ایو لودریان وزیر خارجه فرانسه در ادامه گفت وگوی تلفنی روز گذشته روسای جمهوری دو کشور درباره اوضاع پیرامون شیوع بیماری کرونا گفتگو کرد.

وزیران خارجه روسیه و فرانسه درخصوص شرایط پیرامون انتشار بیماری کرونا گفت وگو نموده و تدابیر لازم برای هماهنگی کوشش ها ازجمله برای حل مسائل مرتبط با بازگشت اتباع دو کشور به میهن خود را آنالیز کردند.

دو طرف همچنین گام های احتمالی در شورای امنیت سازمان ملل را برای یاری به تقویت صلح و امنیت در پیوند با مبارزه با ویروس کرونا را آنالیز کردند.

در این گفت وگوی تلفنی در خصوص مسائل سوریه، مناقشه لیبی و بحران اوکراین نیز گفت وگو شد.

لاوروف درباره انتشار بیماری کرونا با وزیر خارجه چین نیز گفت وگو کرد.

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه امروز در نشست خبری در مسکو گفت: سرگئی لاوروف و وانگ یی به موثر بودن تدابیر دو کشور برای مبارزه با بیماری کرونا اشاره کردند.

دو طرف همکایهای روسیه و چین در عرصه مبارزه با کرونا و تبادل تجربیات در مبارزه با این بیماری همه گیر دنیا را عالی ارزیابی کردند.

وزیر خارجه روسیه امروز با شیخ عبدالله بن زایدآل نهیان وزیر خارجه امارات هم گفت وگوی تلفنی کرد و کرونا محور مذاکره تلفنی دو طرف را تشکیل می داد.

وزارت خارجه روسیه اعلام نمود: دو طرف مسائل مهم همکاریهای دوجانبه روسیه و امارات و نیز انتقال اتباع روسی (علاقه مند به بازگشت به کشور خود) از امارات در شرایط شرایط فوق العاده پیش امده بر اثر شیوع بیماری کرونا را آنالیز کردند.

لاوروف در گفت وگوی تلفنی دیگری، با ولادیمیر مکی وزیر خارجه بلاروس درباره شرایط پیرامون انتشار کرونا در عرصه بیم المللی گفتگو کرد.

دو طرف مسائل در رابطه با هماهنگی همکاریهای روسیه و بلاروس برای بازگشت شهروندان دو کشور از خارج در شرایط مبارزه با شیوع کرونا را آنالیز کردند.

یزد بلاگ: یزد بلاگ | جذابیت های تاریخی و اقلیم شهر جهانی یزد

انوار بلاگ: انوار بلاگ | انجمن و وبلاگ های انوار

منبع: ایرنا
انتشار: 4 مهر 1400 بروزرسانی: 4 مهر 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 8806

به "خبرنگاران رایزنی های لاوروف با وزیران خارجه چهار کشور با موضوع کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران رایزنی های لاوروف با وزیران خارجه چهار کشور با موضوع کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید